Gå til forside

Information
 - Info om Produkter
 - Se priser
 - Info om Sikkerhed
 - Support
 - Brugerfunktioner
 - FAQ - Få svar på de mest spurgte spørgsmål
 - Info om afilliate-partner
 - Driftstatus

Bestil
 - Bestil Domænenavn
 - Bestil Web Hotel
 - Bestil E-Mail

Du kan betale med Dankort VISA kort Euro/Master kort

Send e-mail til Pi-WebKontakt
Dette er en status liste over kendte fejl:

Ved fejl på mail kan der også være fejl på vores adresser!
Benyt da http://iis.pi.dk/support/ som går uden om vores hoved mail server.
Ønskes hurtigt svar ved fejl på mail angiv evt. alternativ mail adresse som ikke ligger på vores server.
--

07-07-2014
Der har været en del udfald i løbet af formiddagen.
Problemet skulle nu være løst - vi holder øje.


08-06-2014
Kø er afviklet.

07-06-2014
Fejlen er løst og kø under afvikling.

07-06-2014
Fejlen er desværre ikke så let at fjerne og det giver fortsat kø på videresending.
Vi arbejder på sagen og mail vil blive leveret hurtigst muligt.
Vi beklager meget.

06-06-2014
Der er kø på vidersending af mail pga. fejl på spam filter.
Vi arbejder på at løse problemet.

09-09-2013 ca. 22.00-22.30
Pga. Elmåler skift forventes kort nede tid.

22-2-2013 11.17-13.55
Fejl på dele af vores net pga. nedbrud hos vores linje udbyder.

19-7-2012
Fejlen skulle nu være rettet. Har du fortsat problemer så kontakt os.

19-7-2012 21.47
Der er desværre fortsat problemer.
Status kan ses har: Status hos jay.net

19-7-2012 13.10
Vores linje udbyder har desværre problemer med deres linjer til udland og bl.a. TDC.
Der kan derfor være problemer med at at tilgå vores servere fra disse udbydere.
Bemærk at det ikke gælder alle vores servere da vi benytter flere forskellige udbydere.
Det er desværre ikke muligt på kortsigt at koble over på de linjer der virker.
Fejlretningen tager desværre unormal lang tid i dette tilfælde, men der arbejdes på sagen.


24-4-2012
Pop3/smtp/web mail nede, der er en kundes konto der blever misbrugt og der ligger derfor p.t.
ca. 150.000 spam mail i vores udgående kø. Dette skal ryddes op og kunden identificeres så der
kan spærres for yderligere misbrug. Indtil da kan vi desværre ikke åbne serveren.
Vi håber problemet kan løses rimeligt hurtigt og beklager ulejligheden.


12-4-2012 En server har problemer og vil ikke boote.
Der er tekniker på sagen.


30-11-2011
Så har Telenor/Get2net/Cybercity igen åbnet for forbindelsen.
Evt. mail der er mere end 4 dage gamle er desværre retuneret til afsender.
Ellers vil mail bliver leveret fra vores kø hurtigst muligt.


28-11-2011 (Siden fredag/lørdag)
Der er problemer med forbindelsen til Telenor/Get2net/Cybercity.
(Har ikke noget med nedenstående fejl at gøre).

De har muligvis lukket for modtagelse af videresendt post fra andre servere.
Vi har kontaktet dem og afventer svar.
Du er velkommen til også at gøre det samme.
Vi kan ikke løse problemet herfra.

- Dvs. vi kan tilbyde jer en pop3 konto hos os så er du ude over problemet,
men skal rette indstillinger i dit post program.
En pop3 hos os koster 99 at få oprettet.



26-11-2011 ca. 6.00-9.30
Mailer server nede.


1-9-2011 13.30-16.30
En af vores Web servere har været nede.
Desværre har vores overvågning ikke sendt alarmering
Og derfor er fejlen først rettet nu hvor vi tilfældigt opdager
den er nede. Vi ser naturligvis også på hvad der er sket med
alarmeringen.


9-12-2010 9.45-10.50
En af vores Web servere har været nede.
Det ser ud til den laver rod med et nyt netkort.
Der er fejlfundet på den og den ser nu ud til at køre normalt igen.


3-11-2010 13.11-15.05
Et defekt netkort er skiftet i webserver.


21-10-2010
Der er p.t. lukket for FTP adgang på hovedserver pga. hacker angreb.
Vi prøver at åben igen når det ser ud til at være stilnet af.

11-05-2010 15.00-17.00
Der er fejl på nettet og det giver periodiske udfald af kortere eller længre varighed.
Disse udfald betyder også at mail kan være forsinket.



03-05-2010 13.12-20.30
Vores net udbyder har desværre et problem med dele af vores net.
Der har siden kl. 13:12 være periodiske udfald af kortere eller længre varighed.



10-4-2010 Ca. 23.00-00.50
Netfejl hos vores udbyder. Der har derfor ikke været adgang til alle vores servere.


15-01-2010 12.17-13.05
Periodisk fejl på netkort i windows server.

16-12-2009 eftermiddag
En windows web server har haft net problemer, den har derfor haft nogle udfald.
Efter reboot ser den ud til at virke normalt igen.

04-11-2009 23.50 POP3 / Web mail er oppe igen. Har du fortsat problemer bedes du kontakte os.
Benyt evt. http://iis.pi.dk/support/

04-11-2009 23.15
Vi er ved at være klar med en ny maskine. Backup fra i nat er lagt ind.
Det betyder at du muligvis vil modtage noget post igen. Post fra efter kl. 3.00 i nat
vil vi prøve at få ud af den døde disk, men vi kan desværre ikke love at det er muligt.



04-11-2009 17.10
POP3 og Web mail server vil ikke boote pga. disk fejl.
Vi bliver nød til at reinstallerer og overføre data til nye diske.
Dette forventes desværre at tage en del timer.


04-11-2009 17.00
POP3 og Web mail driller fortsat. Der er muligvis en defekt harddisk.


04-11-2009 09.00

POP3 og Web Mail har været nede siden 22.22 i går aftes.
Pga. en fejl har vores vagthavende ikke modtaget SMS fra vores overvågning.
Fejlen er nu løst.


08-10-2009 8.30 POP3/Web mail server har haft et nedbrud. Kører nu igen.

17-09-2009 - 22-09-2009 Gælder kun visse Pop3/web mail kunder.
Da en mail server er ved at løbe tør for plads er vi ved at flytte nogle kunder til en anden mail server med mere plads.
Er de en af disse kunder vil du muligvis lige nu mangle nogle af de mails der er ligger på den anden server.
De vil dog hurtigst muligt blive kopieret over til dig på den anden server.
Der vil ikke gå post tabt.


25-06-2009 20.30-00.45
Pi-Web's servere har IKKE været nede!

Men der har været nedbrud på en større del at nettet.
Det er desværre gået ud over bl.a. os. Vi kan intet gøre i sådan en sitiuation.

Forklaring fra vores net udbyder:
------------------------------------------------
Vi havde onsdag, den 24. juni 2009 et nedbrud på både vores primære og sekundære
erhvervsforbindelse.

Sidst på dagen optrådte der flere og flere fejl på vores primære netforbindelse,
hvorfor vi, efter fejlfinding på eget udstyr, tilkaldte teknikker fra Telenor.

Kl. 21:41 afbrød han vores primære fiberforbindelse for at fejlfinde/rette, men
samtidig viste det sig, at vores sekundære forbindelse var faldet ud og fejlbehæftet,
så vi var totalt afskåret fra omverdenen på erhvervsnettet.

Endvidere var det nødvendigt at indkalde ekstra personel for at assisterer
Telenor med fejl findingen.

Kl. 00:45 var den primære forbindelse oppe igen.

Hvad den egentlige årsag til fejlen skyldes, kan jeg ikke give dig svar på,
blot at fejlen lå hos Telenor.
---------